021-66565060 09127261025

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی، پلاک 342، طبقه 5، واحد 17

راه‌ های خنک کردن گلخانه

اگر قصد دارید درباره راه‌ های خنک کردن گلخانه اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید. به طور کلی امروزه گلخانه ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. زیرا چنین محیط هایی برای رشد و پرورش گل و گیاهان سالم اهمیت فوق العاده زیادی پیدا کرده اند. در حقیقت گلخانه ها محیط های تخصصی هستند که به وسیله تجهیزات خاصی کنترل می شوند. زیرا گیاهان مختلف به هوای مطبوع و مرطوب برای رشد هر چه بهتر و سریع تر نیاز دارند. در واقع افراد با کمک گرفتن از ابزارهای خاص در این فضا می توانند میزان رطوبت، دما و سایر پارامترهای مهم را در گلخانه ها کنترل کنند.

یکی از نکات مهم درباره این فضا، خنک کردن گلخانه ها است. که به شما کمک می کند تا گیاهان تازه تر و سالم تری داشته باشید. خنک کردن گلخانه ها پروسه ای است که دارای روش های مختلفی می باشد و به همین دلیل انتخاب بهترین روش فعالیت مهمی محسوب می شود. همراه ما باشید تا با روش های خنک کردن گلخانه آشنا شوید.

 

همچنین بخوانید: شرکت های گلخانه سازی

 

درباره گلخانه ها و ویژگی های آن ها

همانطور که گفته شد گلخانه ها محیط های ارزشمندی هستند که از آن ها برای سالم و تازه نگه داشتن گیاهان استفاده می شود. در حقیقت این محیط به دلیل حساسیت های بالا توسط ابزار های کاربردی و خاص کنترل می شود و فاکتور های زیادی در این زمینه برای افراد اهمیت دارند. به عنوان مثال میزان رطوبت موجود در هوای گلخانه باید مقدار مشخصی داشته باشد تا گیاهان در محیطی که رطوبت بالایی دارد قرار نگیرند.

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با گلخانه ها، دمای آن ها است. در حقیقت دمای گلخانه مهم ترین فاکتوری است که باید در پروسه مراقبت از گل ها و گیاهان به آن دقت داشته باشید. به همین علت خنک کردن گلخانه ها و همچنین روش های خنک سازی این فضا برای افراد اهمیت زیادی دارد.

 

راه‌ های خنک کردن گلخانه

 

بخوانید: قیمت پد سلولزی گلخانه

 

روش های خنک کردن گلخانه ها

به طور کلی گلخانه ها فضایی برای نگه داری هر چه سالم تر گیاهان محسوب می شود که روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. در حقیقت راه های خنک سازی گلخانه ها به طور کلی شامل استفاده کردن از دستگاه تهویه، سایه دادن به کمک آب و آهک، سیستم پد، فن و کولر های صنعتی و …. می باشد. که هر یک دارای ویژگی های مثبت و منفی فراوانی هستند. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تعدادی از آن ها به اختصار صحبت می کنیم:

  • بکار بردن دستگاه تهویه

یکی از مهم ترین روش ها برای خنک سازی محیط گلخانه، استفاده از دستگاه تهویه است. این روش یکی از کاربردی‌ ترین روش های خنک کردن فضای گلخانه است که توسط فن های سیرکوله و  فن های تهویه انجام می شود. این روش با وجود ایجاد هزینه بالا برای افراد، خنک سازی فضای گلخانه را به بهترین شکل ممکن به پایان می رساند و می توان گفت استفاده از دستگاه تهویه، مدرن ترین روش خنک کردن گلخانه در دنیای پیشرفته امروز شناخته می شود.

  • سایه دادن با آب و آهک

یکی دیگر از روش های خنک کردن محیط گلخانه، سایه دادن به کمک آب و آهک است. این روش ایده ای قدیمی محسوب می شود که می تواند دمای گلخانه را تا حد زیادی تحت کنترل خود در بیاورد. برای انجام این کار باید آب و آهک را به همراه روغن کتان به محلول تبدیل کنید و آن را به پوشش گلخانه بچسبانید تا به عنوان عایق برای فضای گلخانه عمل کند.  البته توجه داشته باشید که سایه با آب و آهک به تنهایی نمی تواند فضای بزرگ گلخانه را خنک کند و بهتر است در کنار دستگاه های تهویه از این روش نیز کمک بگیرید.

راه‌ های خنک کردن گلخانه

 

آشنا شوید با: فروش هیتر گلخانه

جمع بندی

در این مطلب به راه‌ های خنک کردن گلخانه اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد خنک سازی گلخانه ها پروسه ای است که برای انجام آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. دقت داشته باشید که هر یک از روش های ذکر شده دارای شرایط ویژه ای هستند. بنابر موقعیت باید به انتخاب بهترین راه حل برای خنک سازی این فضا بپردازید. مجموعه گل سبز میثاق یکی از فعال ترین شرکت ها در زمینه ساخت گلخانه و تجهیزات مرتبط با آن است که تلاش می کند با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *