021-66565060 09127261025

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی، پلاک 342، طبقه 5، واحد 17

مراحل طراحی و ساخت گلخانه صنعتی

اگر قصد دارید درباره مراحل طراحی و ساخت گلخانه های صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید. امروزه گلخانه ها از اهمیت فوق العاده زیادی در دنیا برخوردار هستند. زیرا از مهم ترین فضاها برای رشد و پرورش گل و گیاهان مختلف به شمار می روند. در حقیقت محیطی مثل گلخانه شرایط مورد نیاز شما را برای پرورش گیاهان به ویژه گیاهان خاص فراهم می کند و باعث می شود شما بتوانید به راحتی و در شرایط مطلوب به رشد گیاهان خود بپردازید.

دقت داشته باشید که چنین محیط خاصی به تجهیزات زیادی نیاز دارد و به همین علت انواع و اقسام فن ها و سیستم های تهویه مطبوع در این پروسه نقش زیادی ایفا می کنند. علاوه بر این می توان گفت که پروسه طراحی و ساخت گلخانه های صنعتی که برای پرورش حجم انبوهی از گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد، نکات خاصی دارد که بهتر است به آن ها دقت داشته باشید.

همنین بخوانید: فروش هیتر گلخانه

آشنایی با گلخانه های صنعتی و مزایای آن

به طور کلی گلخانه ها فضای بسیار مهمی برای پرورش گیاهان محسوب می شوند که برای شما شرایط مطلوبی فراهم می آورند. دقت داشته باشید که گلخانه های معمولی که برای مصارف خانگی و پرورش گیاهان در حجم کم بکار گرفته می شوند، ابعاد کوچکتری دارند. اما در این بین گلخانه های صنعتی زیادی هستند که می تواند از آن ها برای پرورش حجم بیشتری از گیاهان مفید و کاربردی استفاده کرد.

به همین علت پروسه طراحی و ساخت این گلخانه ها برای ما اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این بهتر است بدانید که گلخانه های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها ویژگی های متفاوتی دارند. این نوع گلخانه ها عموما از تجهیزات متفاوت تری نسبت به گلخانه های معمولی برخوردار هستند و در کنار این موضوع مزایای زیادی را به خود اختصاص می دهند.

همانطور که گفته شد گلخانه های صنعتی نسبت به انواع سنتی گلخانه ها دارای مزایا و ویژگی های مثبت زیادی هستند. که می تواند کاربرد آن ها را تا حد زیادی گسترش دهد. یکی از مهم ترین مزایای این محیط، فراهم بودن محیط برای کشت انواع گیاهان در تمام طول سال می باشد. دقت داشته باشید که این نوع گلخانه ها با تجهیزات ویژه خود محیطی مطلوب را برای کشت و پرورش گیاهان در همه فصول برای شما فراهم می کنند.

 

طراحی و ساخت گلخانه صنعتی

 

آشنا شوید با: قیمت لوازم و اتصالات گلخانه ای

مراحل طراحی گلخانه صنعتی

اگر بخواهیم درباره مراحل ساخت و طراحی گلخانه های صنعتی صحبت کنیم، باید بگوییم که این فضا به مراحل مهمی نیاز دارد که پروسه ساخت آن را کمی پیچیده تر می کند. در حقیقت اولین قدم برای ساخت و طراحی یک گلخانه صنعتی، انتخاب موقعیت و مکان مناسب برای این گلخانه است. در حقیقت شما باید بهترین زمین را برای احداث گلخانه انتخاب کنید و مهم ترین نکته در انتخاب زمین، نوع خاک آن است. بسیاری از افراد متخصص باور دارند که خاک زمین گلخانه باید مرغوب باشد و علاوه بر این شرایط آب و هوایی حاکم بر زمین انتخابی برای گلخانه نیز می تواند تا حدی تاثیر داشته باشد. در مرحله بعدی طراحی نقشه و طرح گلخانه می تواند دید دقیقی را از این محیط در اختیار شما قرار بدهد و جزئیات این سازه را به طور دقیق تر بازگو کند.

انتخاب از میان انواع مختلف گلخانه های تونلی، اسپانیایی و … می تواند قسمت بعدی پروسه ساخت و طراحی یک گلخانه صنعتی به شمار برود. در بخش بعدی نیز باید به سراغ تجهیزات و ابزار های مورد نیاز در این فضا بروید. یعنی باید تلاش کنید تا بهترین تجهیزات را با بالا ترین کیفیت برای گلخانه صنعتی خود در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که تأسیسات محیطی نیز می تواند عامل تعیین کننده ای برای بهبود شرایط در گلخانه شما به شمار برود.

جمع بندی

در این مطلب به مراحل طراحی و ساخت گلخانه صنعتی اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد گلخانه های صنعتی از محیط های فوق العاده کاربردی برای کشت و پرورش گیاهان محسوب می شود. که به شما کمک می کنند تا در هر زمانی از سال به انواع گل ها و گیاهان دسترسی داشته باشید. شرکت گل سبز میثاق مجموعه فعالی است که در زمینه ساخت و احداث گلخانه و تجهیزات مرتبط با آن مشغول به کار است. همچنین تلاش می کند تا اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *